خبر 365

خبری

خبر 365

خبری

زیرساخت های شهری تهران استاندارد نیست

تیتربرتر: نماینده مردم تهران در مجلس بر ضرورت رعایت نکات ایمنی، استانداردها و دستورالعمل‌های لازم در حفاری، زیرساخت‌ها و ساخت وسازهای شهری پایتخت برای کاهش خسارات ناشی از بحران‌های احتمالی تاکید کرد.
  

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر:. علیرضا رحیمی با تایید اظهارات شهردار تهران مبنی بر اینکه تهران 400 نقطه مشابه شهران دارد، گفت: اگرچه در گذشته نوسازی زیرساخت های شهری مانند شبکه آب و فاضلاب مورد تاکید قرار گرفته و اقداماتی در همین راستا صورت گرفت اما متاسفانه کمبود اعتبارات باعث شد که این موضوع در اولویت رسیدگی قرار نگیرد.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه دستگاه‌های متولی برای مقابله با بحران‌های احتمالی پایتخت باید تمهیدات لازم را بیندیشند، افزود: شهرداری، سازمان آب و فاضلاب، شرکت برق و مجموعه شرکت های خدماتی باید اقدامات لازم را در راستای نوسازی شبکه آب و فاضلاب و تجهیزات برق رسانی پایتخت به کار گیرند.

وی  از فرسودگی زیرساخت‌های شهری پایتخت انتقاد کرد ویادآور شد: در صورتی که بحران و حادثه‌ای در پایتخت اتفاق بیفتد فرسودگی زیرساخت های شهری، وسعت بحران را افزایش داده و خسارات ناشی از آن را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: شهرداری و سازمان مدیریت بحران به عنوان متولی باید نقش مهمی در پیش بینی وضعیت زیرساخت های شهری برای مقابله با بحران‌های احتمالی داشته باشند.

رحیمی با یادآوری اینکه سازمان مدیریت بحران متولی و مسئول بحران‌های احتمالی است، افزود: این دستگاه برای مدیریت بحران‌های احتمالی در آینده باید به این موضوع آگاه باشد که آیا توان و آمادگی مواجهه و مقابله با بحران‌های احتمالی با درجات مختلف را دارد زیرا ممکن است وقوع حادثه کوچکی مانند شهران  به دلیل فرسودگی زیرساخت های شهری بسیار خطرآفرین باشد.

وی بر ضرورت رعایت نکات ایمنی، استانداردها و دستورالعمل های لازم در حفاری، زیرساخت ها و ساخت و سازهای شهری برای کاهش خسارات ناشی از بحران های احتمالی تاکید کرد و ادامه داد: به طور قطع با رعایت استانداردهای لازم میزان خسارات ناشی از بحران ها به میزان بالایی کاهش می یابد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بکارگیری نیروی انسانی ماهر و متخصص حجم خسارات ناشی از بحران های احتمالی را کاهش می دهد، گفت: بکارگیری نیروی انسانی ماهر که شرایط لازم را برای انجام هر گونه کار خدماتی، کار با ابزار تا کار نظارتی داشته باشند خسارات‌ها را کاهش می‌دهد؛ متاسفانه در برخی حوادث و بحران های به وقوع پیوسته بکارگیری نیروهای غیرماهر، ضعف نظارت و تاییدیه های بدون پشتوانه خسارات زیادی را متوجه کشور کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.